01 7884040 psvg@gmail.com

Učenci 2. a in 2. b-razreda PŠ Višnja Gora v letošnjem letu pridno vadijo branje. Sodelujejo v dveh projektih, pri katerih se mlade bralce spodbuja k branju in širjenju bralne kulture.  Projekt Zeleni bralec oz. Že berem sam podpirata knjižnica in občina Ivančna Gorica, mednarodni projekt Naša mala knjižnica pa je med drugim namenjen promociji evropskih avtorjev in ilustratorjev, ki so uveljavljeni v domovini, ne pa nujno v drugih evropskih državah.

V petek, 18. 1. 2019, so učenci obiskali knjižnico v Ivančni Gorici, kjer jim je gospa Petra Volkar v okviru knjižne in knjižnične vzgoje na zanimiv in poučen način predstavila, kako potuje pravljica od pisateljeve ideje do vezane ilustrirane slikanice, ki pristane na knjižni polici v knjižnici. Na koncu so učenci uživali še ob poslušanju pravljice, predstavljene s kamišibajem.

Po vrnitvi v šolo so učenci sami sebe upodobili kot zelene bralce, ki zavzeto prebirajo poljudnoznanstveno revijo Živalska mitologija, kjer so na naslovnicah različna enajstnoga bajeslovna bitja, plod njihove naravoslovne žilice in domišljije. Bajeslovna bitja je namreč odkrival tudi glavni junak pravljice Odkritje, ki ga ni bilo, naravoslovec Karl Darwing. Nikakor pa ni odkril, katero enajstnogo bitje je hodilo po njegovem vrtu. Na tak način mu učenci pomagajo do rešitve ter hkrati sodelujejo na natečaju, ki ga razpisuje projekt Naša mala knjižnica.

 V čast nam je bilo, da nas je v torek, 29. 1. 2019, osebno obiskal Mārtiņš Zutis, mladi latvijski pisatelj in ilustrator zgoraj omenjene pravljice Odkritje, ki ga ni bilo. Učencem je pomagal pri iskanju idej za njihovo lastno pravljico in jih usmerjal pri načrtovanju ter ilustriranju njihovih zamisli. Na koncu jim je prijazno podelil še avtograme. Bila je zares odlična izkušnja.

Ker smo pri pouku obravnavali tudi knjigi Kura ali jajce ter Objemi me, prosim, se lahko pohvalimo s pismom direktno iz Varšave. Pisatelj teh dveh pravljic, Przemystaw Wechterowicz, je posebej za nas napisal nekaj vrstic, v katerih nas je opomnil, da nikoli ne smemo prenehati biti igrivi in vedoželjni. »Če bomo veliko brali, ne bomo nikoli dolgočasni,« je še dodal.

Drugošolci torej pridno in z veseljem vadijo branje, da od bralnega palčka še letos zanesljivo napredujejo v zelene bralce, z leti pa seveda v rdeče, zlate, morda nekoč tudi v modre bralce.

Zapisali učiteljici Maja Berčon in Bernarda Kunstelj Lepojić